ریشی ها

با ریشی ها بیشتر آشنا شویم.

ریشی ها

با ریشی ها بیشتر آشنا شویم.

خون

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۵۰ ق.ظ
خیلی ساده لوح و نادان است کسی که فکر می کند افرادی که در دفاع از یک آرمان و هدف شرکت می کنند از جنگیدن و نبرد و کشتن و کشته شدن لذت می برند.
این مطلب را خیلی از افرادی که در جنگ ایران (بخوانید دفاع از ایران) شرکت داشته اند می گویند و خیلی ها در نامه ای که قبل از مرگ (بخوانید شهادت) از خودشان به یادگار گذاشته اند به این مطلب اشاره کرده اند.
یکی نوشته بود: " من هم می خواهم ازدواج کنم، صاحب فرزند شوم، با او بازی کنم و او را به مدرسه ببرم ؛ اما دفاع از خاک و ناموس را لازم می دانم و از خواسته هایم صرفنظر می کنم. "
انسان ها دارای حالت های گوناگونی هستند، شاید برخورد داشته اید:
بعضی از حق خود دفاع می کنند، بعضی از حق خود و خانواده، بعضی ها علاوه بر خود و خانواده ، از حق آشنایان و وابستگان و دوستان خود نیز دفاع می کنند. در دنیایی که همه چیز به سمت وارونه شدن پیش می رود، به یاد از جان گذشتگان کار بیهوده ای به نظر می رسد!!! ولی این حداقل کاری است که می توان انجام داد.
خون ، ماده ی پیچیده ایست. مثل آب حیاتی ولی کثیف (بخوانید نجس) . افراد زیادی کارهای خلاف انسانیت انجام می دهند و بعضاً مجازات نمی شوند و یا از مجازات فرار می کنند ولی افرادی که خون کسی را بر زمین می ریزند و مرتکب قتل می شوند، غالباً خیلی زود تقاص پس می دهند.
من فکر می کنم افرادی که قدر خون ریخته شده در راه آرمان، کشور، امنیت و ناموس (شما هر چه برایت مهم هست را جایگزین کن) نمی دانند، انسان های بی انصافی هستند و انسانیتشان در حال مردن است.


  • عباس

نظرات (۲)

جمله ی آخر قابلِ تامل بود و من حس کردم، شما یک لحظه غیرتی شدین و با تعصبتون همه رو یه جور دیدین.
من میگم، تنها دلیلی که  کسی قدر ِ یه چیزی رو نمی دونه اینه که، نمی تونه درکش کنه و به اون نوع تفکری که می تونه برسه، نرسیده و بعضی ها هم چشماشون رو می بندن و خودشون رو می زنن به خواب اینا رو نمیشه بیدار کرد.

به هر حال گاهی خودِ من هم یه طرفه می نویسم.

پایدار باشید.
پاسخ:
ممنون ازاینکه سر زدید و نظرتون
موقع نوشتن یه مقدار دلم پر بود


عاقبت بخیر باشید.
با نظرت موافقم. یاد شهید خلیلی و همه از جان گذشتگان این خاک گرامی
پاسخ:
یاد شهیدان خدا زنده باد

ممنون که سر زدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی